söndag 19 december 2010

Julkortsbestyr

I år hade jag problem att hitta något roligt tema när jag skulle pyssla julkort, så det blev en massa olika i varierande stil. Den sista omgången jag gjorde var de jag blev mest nöjd med, så det kanske var bra att träna lite.

Först pysslade jag och lilla T med klistermärken från Panduro.



Sedan blev den några kort med änglar. Jag hade sett en bild i en tidning där de gjorde kort med tårtpapper och bokmärksänglar, men jag hittade varken det ena eller det andra, så jag fick improvisera lite.



Lilla T ville pyssla igen, så då fick vi ta till piprensare. Det blev inte så tokigt.



I någon tidning eller på någon blogg såg jag pyssel med dessa barkhjärtan från Granit. Jag testade att sätta dem på kort, men de var svåra att få hål i och blev väldigt tunga. Det blir nog dubbelt porto.



Men de hade barkstjärnor också och de fungerade utmärkt!

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att de är fina allihop!

    SvaraRadera
  2. Fint! Stjärnorna är min favorit.

    SvaraRadera
  3. Fina! håller med om att de med stjärnor blev riktigt kul. Roligt att pyssla med lilla T förstår jag. Det längtar jag tills vi kan göra hemma också :)

    SvaraRadera
  4. Vad duktiga ni är på att pyssla.

    SvaraRadera
  5. Tack!

    Stjärnorna är mina favoriter också.

    Eva - nästa jul så kommer lilla L vara en jättebra pysslare :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina, särskilt de sista varianterna två gillade jag!

    SvaraRadera