onsdag 25 april 2012

11 frågor

Jag har blivit utmanad av Kate Reader. Hon vill ha svar på elva frågor:

1. Vilka tre saker skulle du rädda om det började brinna hemma hos dig? Vi förutsätter att dina nära och kära, människor och djur, redan är i säkerhet och att du är stark nog att bära med dig vad som helst.
Som så många andra skulle jag rädda fotografier, så jag räknar fotoalbumen som en sak och hårddisken som en. Den tredje saken som jag skulle försöka komma åt är mitt smyckeskrin. Där ligger en del saker som jag har fått av min mamma - smycken som har tillhört min mormor och som jag tycker mycket om.

2. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Jeans och tröja. Ganska fantasilös.

3. Om du fick börja om och kunde bli vad du vill, ha vilken talang som helst, vad skulle du göra då?
Men fy, vad svårt! Jag brukar iofs säga att jag ska bli florist i nästa liv. Jag skulle väldig gärna kunna spela ett instrument riktigt bra och prata flera språk flytande.

4. Har du några fördomar, något som du instinktivt tycker, tänker och tror trots att du vet att du inte borde?
Säkert, men inget jag kan komma på just nu.

5. Vad skulle du helst vilja ändra med dig själv?
Jag skulle vilja bli mindre konflikträdd, lite mindre snäll och mer träningsmotiverad.

6. Vilken är din favoritmaträtt?
Så svårt, det finns ju så mycket gott. Men en riktigt god och krämig pastarätt med mycket parmesan är svårslaget.

7. Vad är du mest rädd för?
Att något dåligt ska hända mina barn.

8. Vilka icke-brottsliga mänskliga beteenden irriterar du dig mest på?
Trångsynthet.

9. Om du fick välja en känd person att tillbringa en helg med, vem skulle du välja och varför? Vad skulle ni göra?
En hel helg? Då måste man välja med omsorg. Jag såg en intervju med Torgny Lindgren en gång. Han verkade så sympatisk och hade en sådan trevlig röst. Jag tror vi skulle sitta framför en öppen spis någonstans och han kunde berätta skrönor och läsa högt för mig. Det blir nog inte tråkigt.

10. Rekommendera en cd-skiva som du tycker att jag borde köpa.
Jag är ruskigt dålig på det här med musik och handlar väldigt sällan CD-skivor, men jag skulle rekommendera Bo Kaspers första skiva Söndag i sängen.

11. Vad gör du om du får en present som du absolut inte tycker om?
Jag ler snällt och säger tack, men inte för översvallande.

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa svaren på din lista - många skulle jag svarat på på ett liknande sätt. T.ex. det där med hur jag skulle vilja ändra mig själv...

    Att det ska hända ens barn något är ju det som man är allra mest rädd för - numera gäller det både barn och barnbarn förstås!
    Kramar från Ingrid som ska försöka besvara din lista vid något tillfälle.

    SvaraRadera